f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


news.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · n·e·w·s | Kanał IRC

FPP.pl

Kanał IRC

Zapraszamy wszystkich czytelników naszego serwisu na nasz oficjalny kanał IRC, gdzie spotkać możecie naszą redakcję oraz innych miłośników gier komputerowych, nie tylko z gatunku FPP (choć przede wszystkim). Jeśli masz do nas jakieś pytanie, chciałbyś, żeby Ci w czymś pomóc, lub po prostu nie masz co robić i chciałbyś sobie porozmawiać z kimś o podobnych zainteresowaniach to nie czekaj ani chwili, tylko podłącz się na nasz kanał!

#fpp.pl @ irc.quakenet.eu.org


Aby to zrobić musisz połączyć się z siecią QuakeNet, a następnie wejść na kanał #fpp.pl. Nie wiesz jak to zrobić? Czytaj dalej.

1. Program

Do łączenia się z IRC-em polecamy program mIRC, który dostępny jest za darmo na stronie mirc.com. Specjalnie dla sieci QuakeNet, w której znajduje się nasz kanał napisany został skrypt do mIRC-a o nazwie NoName Script, który możecie znaleźć tutaj. Rozszerza on możliwości mIRC o wiele nowych elementów, jak np. automatyczna autoryzacja, system away, itd. Dokładny sposób jego instalacji podany jest w dokumentacji.

2. Konfiguracja

Po włączeniu mIRC-a pojawi się okienko łączenia z serwerem. W polu "IRC Network" wybierz QuakeNet, a następnie jeden z dostępnych serwerów. Najlepszym wyborem będzie "Random Server", który przekieruje Cię na jeden z wielu serwerów sieci.

Jeśli nie masz takiego serwera, możesz go bez problemu dodać klikając przycisk "Add" i wypełniając wszystkie pola tak jak na obrazku poniżej:

Kiedy już dodałeś serwer czas podać swój nick, pod którym widoczny będziesz na IRC-u. Zrobisz to wypełniając odpowiednie pola w oknie wyboru serwera.

Jeśli już podałeś wszystkie dane i wybrałeś odpowiedni serwer wciśnij przycisk Connect to IRC server, aby połączyć się z serwerem.
NOTKA: Od wersji 6.0.1 mIRC może być połączony z kilkoma serwerami na raz. Jeśli jesteś już połączony z jakimś innym serwerem (np. warszawa.irc.pl) zaznacz opcję New server window, dzięki czemu w dalszym ciągu będziesz mógł przebywać na swoich ulubionych kanałach z innej sieci niż QuakeNet.

Kiedy już się połączysz czas wejść na nasz kanał. Zrobisz to wpisując /join #fpp.pl
Bardzo łatwo jednak można sobie uprościć życie i kazać mIRC-owi automatycznie przyłączać się do naszego kanału po połączeniu się z QuakeNet'em. Zrobisz to otwierając okno "Channels Folder" (trzeci przycisk od lewej na pasku narzędzi), a następnie kilkając przycisk "Add".

Wypełnij wszystkie pola tak jak pokazano i wciśnij "OK". Od tej chwili nie będziesz już musiał za każdym razem wpisywać /join #fpp.pl - automatycznie po połączeniu się z QuakeNet'em mIRC zrobi to za Ciebie.

To wszystko co jest wymagane do włączenia się do rozmowy. Miłej zabawy!

3. Co i jak?

Być może po wejściu na kanał zastanawiał się będziesz co oznaczają różne znaczki przed nickami. Śpieszę z wytłumaczeniem:

@ - (+/-o) tzw. "małpa" oznacza operatora (w skrócie "opa") kanału. Ma on pełną kontrolę nad tym co się dzieje na kanale, ma prawo usuwać innych z kanału, jeśli ich zachowanie jest nieodpowiednie, może zmieniać topic, a także dawać voice'y (patrz niżej) i op'y innym użytkownikom. Opami na naszym kanale zazwyczaj są członkowie redakcji lub osoby "zaufane", blisko związane w jakikolwiek sposób z FPP.pl

+ - (+/-v) "voice" to wyróżnienie na kanale przeznaczone dla osób bliżej związanych z FPP.pl lub bliskich znajomych redakcji. Ludzie, którzy mają "respect" :) Status ten nie daje żadnych specjalnych możliwości poza tym, że gdy kanał będzie moderowany, tylko oni (i opy) będą mogli się odzywać. To jednak rzadko się dzieje.

Oprócz tych oznaczeń warto by było, gdybyś wiedział co oznaczają różne wydarzenia.

kick - "wykopanie" z kanału. Jeśli zostałeś "skickowany" oznacza to, że zdenerwowałeś swoim zachowaniem któregoś z opów. Zanim wejdziesz na kanał z powrotem przemyśl to i staraj się więcej nie narażać. W przeciwnym wypadku możesz dostać bana.

ban - zablokowanie dostępu do kanału. Jeśli Cię to spotkało, oznacza, że komuś bardzo poważnie się naraziłeś. Ban może, ale nie musi, być ściągnięty po jakimś czasie.

Istnieje też kilka innych "przykrych" rzeczy, które mogą Cię spotkać, jednak w większości nie są one kontrolowane przez nas, lecz przez administratorów sieci QuakeNet. Najgorszą rzeczą jaka może Cię spotkać, jest zablokowanie na stałe dostępu do tej sieci. Strzeż się, bo QuakeNet jest bardzo dobrze zarządzaną siecią i codziennie widać osoby, które łamią zasady i ponoszą za to karę! M.in. też właśnie dlatego nasz kanał jest na QuakeNet'cie, a nie np. na popularnym IRCnecie.

4. Więcej

Jeśli będziesz miał więcej pytań odnośnie działania IRC to nie wahaj się pytać! Z pewnością na naszym kanale znajdzie się ktoś, kto zechce Ci udzielić pomocy.

Życzymy miłego ircowania!






 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]ShooleR
Aktualizacja: 03·12·2004 - 04:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 28 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.205568 sek.