f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


news.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · n·e·w·s | Zapowiedzi | Quake 4

Zapowiedzi

Quake 4

Kolejny wstrząs nadchodzi... Nie, to nie jest zapowiedź następnego trzęsienia ziemi w Japonii...

Idea Software - mała firma, licząca parędziesiąt osób, przez wielu uznawana jest za wielką. Dlaczego? Już wyjaśniam - prawie wszystkie produkcje "pomysłu", były rewolucyjne dla gier gatunku FPP. Pod wszelkimi względami zaskakiwały graczy. Każda produkcja cieszyła swoją grafiką, muzyką i grywalnością. Czemu to wszystko mówię? Chcę was przygotować do oszczędzania gotówki na nową grę tejże firmy...

Boom!!!
Niedawno, bo zaledwie parę miesięcy temu, żądny informacji świat, dostał do pożywienia się pierwszy wiarygodny dowód na powstawanie w firmach Idea i Raven Software kolejnej części sagi Quake. Informacją tą było ogłoszenie przez "Kruka" poszukiwań zaawansowanych grafików do prac nad nową produkcją - Quake 4. Gra ta była do tej pory uznawana za mit, ponieważ obie firmy zarzuciły na nią płachtę tajemnicy. W społecznościach fanów przeróżnych gier, szeptano o niej, wymyślano teorie na temat jej wyglądu, wymagań, daty wypuszczenia na rynek. Każdy zastanawiał się, czy to co usłyszał jest prawdą. Dzisiaj rozwiejemy wasze wątpliwości (i włosy na głowie :P)...

My tu gadu-gadu, a nam się kompy starzeją
Wszyscy zapewne prowadziliście zażarte dyskusje z kolegami na temat jakie komputery "wymiękną", a jakie podołają wymaganiom nowego quakea. Od razu powiem, że podobnie jak poprzednie produkcje ID soft, w grę tą zaraz po wydaniu, niewielu sobie pogra. Oto jego (przypuszczalne) minimalne wymagania:
Procesor: 1,5 ghz
Karta Graficzna: 64Mb
Miejsce na dysku: 2 gb
RAM: 512Mb
Jak ogólnie wiadomo q4, jako jedyny z sagi z pod znaku Q, nie będzie działał na "własnym" silniku, lecz na egine Dooma 3, który wyjdzie pół roku wcześniej. Silnik wykorzystywany przez Kłejka czwórkę (:P) może być trochę zmodyfikowany, co powinno znacznie poprawić jakość grafiki.

Hackerzy atakują!
Niedawno świat obiegły screenshoty z q4, wykradzione z Raven Soft. Wiąże się z nimi ciekawa historia - Wszystkie ukazały się w poniedziałek, na forum serwisu quake3world, lecz przebywały tam zaledwie kilka chwil, bo moderatorzy od razu usunęli temat. Podobnie było z innymi serwisami w których ukazały się owe zdjęcia. Na następny dzień producenci "wstrząsu" potwierdziły ich autentyczność, lecz zagroziły, jeżeli jakiekolwiek czasopismo opublikuje te zdjęcia, firma ID zerwie z nim wszelką współpracę.

Co to za bajka?
Wielu osobom nie odpowiadał tryb Single Player w Quake 3: Arena, ponieważ był on prosty, nie zawierał żadnej fabuły i cała zabawa trwała zaledwie kilka godzin. Podobno SP miał przygotować graczy do walki z innymi ludźmi przez sieć (LAN lub Internet). Ale co miały począć osoby bez sieci lokalnej, czy internetu? Nasz "pomysłowy kruk" zamierza uszczęśliwić samotnych graczy, tworząc grę nastawioną głównie na tryb SP, o rozbudowanej fabule. Wszystko co teraz przeczytacie jest jedynie domysłami graczy, chociaż nie można wykluczać, że zobaczymy takie elementy w grze. Niektóre źródła mówią, że historia ma się zaczynać tam, gdzie skończyła się druga część "wstrząsu", czyli w momencie, gdy bohater ucieka ze Stroggos i rozbija się na innej planecie. Świat gry podobno ma być wzorowany na innym, znakomitym FPPku jakim jest Half-Life; mamy się poruszać z pomieszczenia, do pomieszczenia pomiędzy różnymi misjami. Na razie ID i Raven nie wypowiedzieli się na temat fabuły i map, które mają pojawić się w q4.

Pływające flaki
Raven jest znany z gier, w których odpadają kawałki ciała przeciwnika po strzale w dane miejsce. Tak też będzie w Quake 4. Nie zdziwcie się gdy zobaczycie kolegę siedzącego przy komputerze z podejrzanym uśmiechem na twarzy, schorzenie te będzie spowodowane zabawą z kończynami. Ciekawostką jest to, że prawdopodobnie będzie można użyć latających w powietrzu kończyn, do bicia przeciwników (mmm jaka fajna nóżka :P). Co do reszty broni nic nie wiadomo, oprócz wymienionych screenów, ale tutaj ich nie zobaczycie (ha ha ha!). Pływające flaki... Rozgrywce towarzyszyć będą nieprzewidziane zmiany pogody, czyli będzie można, się poopalać, lub zmoknąć do suchej nitki w czasie jednej misji!

Wesoła Pajęczynka
Jako, że gra ma być nastawiona na samotnych graczy, tryb Multi Player prawdopodobnie będzie tylko skromnym dodatkiem, chociaż producenci mogą sprawić nam miłą niespodziankę :) W opracowywaniu MP ma pomóc firma Nerve Software. Tryb oparty będzie na połączeni P2P, co powoduje różne reakcje wśród graczy.

No i co teraz?
Quake 4 zapowiada się bardzo pozytywnie. Grafika jest naprawdę oszałamiająca. O muzyce na razie nic niewiadomo, podobno ma się nią zająć człowiek-firma Sonic Mayhem, który tworzył muzykę do q2 i q3. O grywalności również nic niewiadomo, bo jej po prostu jeszcze nie przetestowaliśmy :) Miejmy nadzieję, że uda się autorom stworzyć taki klimat, jaki był w poprzednich częściach najbardziej znanej serii gier na świecie. Życzę powodzenia tej produkcji.

Artykuł ten pochodzi z drugiego numeru (09/03) e-zinu Reset-Forever.




Subject Author Date  
quak4
rafal 03·12·2003-18:01  
Odp: ploty
[FPP]MephiR 03·12·2003-19:00  
ale frajerstwo...
dioxid 03·12·2003-20:01  
Odp: ...
NecrosiS 03·12·2003-21:01  
Odp: Q.U.A.K.E IV :-) R.U.L.E.Z!!!
Frost 06·12·2003-23:01  
Odp: QUAKE
Edi 02·11·2003-05:00  


 + ADD NEW SUBJECT 




--------------------------------------
Author: [FPP]MephiR
Last modified: 03·12·2003 - 18:01



 : PRINT 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Today is Thursday · 18 April · 2024
Page generated in 0.230361 sec.